ראש עיריית ערד: אם נגיע ל-40% חרדים בעיר – נקרוס כלכלית

לשאלת המראיין האם יפריע לו לו 5,000 חסידי גור יבואו להתגורר בערד, אמר "ברמה העקרונית, כן. אני חושב שבסוף צריך להיות סוג של שיויון בין הערים. בערד יש כיום 20 אחוז חרדים, אם היא תגיע ל-40 אחוז, היא תקרוס" התריע בן חמו
עמית דניאל 15 Comment on ראש עיריית ערד: אם נגיע ל-4015 חרדים בעיר – נקרוס כלכלית

צבי ביאלסטוצקי: "אם ראש העיר היה מתנהג כך כלפי ערבים, הוא היה יושב בכלא" • בן חמו: "יש לנו קונפליקט עם חסידות גור ואני מודה, יש לי סדר גדול של 2 מיליון שקל הנחות בארנונה" • ומי משתלט על בתי כנסת בעיר?

לשאלת המראיין האם יפריע לו לו 5,000 חסידי גור יבואו להתגורר בערד, אמר "ברמה העקרונית, כן. אני חושב שבסוף צריך להיות סוג של שיויון בין הערים. בערד יש כיום 20 אחוז חרדים, אם היא תגיע ל-40 אחוז, היא תקרוס" התריע בן חמו
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נדמה כי העיר ערד מעולם לא סערה כך. האשמות הדדיות בין חסידי גור לבין ראש העיר מטעם מפלגת 'יש עתיד', ניסן בן חמו, בדבר הצרת צעדיהם והתפתחות משפחות החסידות בעיר. בתכנית "מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא שוחחו הרב צבי ביאליסטוצקי וראש העיר, ניסן בן חמו.

"ראש העיר הוא שליחו הנאמן של יאיר לפיד ששונא חרדים בדם ושמנע חלב ואוכל מחרדים, מילדים חרדים" אמר הרב ביאלסטריצקי והוסיף "הוא ממשיך דרכו, הוא תלמיד נאמן שהולך בדרך רבותיו. כעת, כשיאיר לפיד באופוזיציה הוא מראה שהוא פוזל לחרדים אבל איפה שהוא יכול להצר לחרדים, שליחו הנאמן ממשיך דרכו וממלא את מקומו. האג'נדה שלו היתה בבחירות, שנאת החרדים. הוא חבר בתנועה למניעת התחרדות ערד" האשים ביאליסטוצקי.

הרב ביאליסטוצקי דיבר על הדרת החרדים מתקציבי העירייה ואמר "הוא הוציא חוברת שלמה על כספי תרבות וכסף שהוא משקיע בעיר, שקל אחד לא הגיע לחרדים" כתב כיכר השבת שהיה בשידור, ישראל כהן, העלה את הטענה לפיה חסידי גור השתלטו על בתי כנסת של קהילות חרדיות וביאליסטוצקי הגיב "לא השתלטנו על בתי כנסת של קהילות חרדיות. יתרה מכך, יש מצידו התנכלות לאחד עשר בתי כנסת בערד. יש תביעות פינוי לארבעה בתי כנסת. אנחנו נמצאים במקלטים. הוא לא צריך לתקצב הקמת בית כנסת, יש יהודי ששם תקציב של 3 מיליון דולר להקים בית כנסת בערד, יש תקציב ממשרד המסחר של 6.7 מליון שקל בשביל לבנות מעון ילדים. אנחנו לא הפרענו לו וערד לא צריכה לשנות את פניה. כמו שיש מקום לבדואים, אריתראים וערבים צריך להיות מקום גם לנו. אין תנועה למניעת מהגרים בערד אם הוא היה עושה את זה נגד ערבים, הוא היה יושב בכלא. היו קוראים לו גזען. לחרדים הכל מותר".

כאמור, לאחר מכן עלה לשידור ראש העיר ניסן בן חמו שהגיב לדבריו ואמר "אנחנו עובדים קשה כדי לקדם את העיר ערד בהמון פרוייקטים. בסופו של יום אני תמיד מתראיין רק בנושא הזה" קבל והוסיף "כנראה זה מה שפיקנטי ומעניין את התקשורת"

בהתייחסו לחסידות גור אמר "יש לנו קונפליקט עם חסידות גור ואני מודה, אנחנו לא רואים עין בעין את ניהול העיר. זה בסדר ומותר לא להסכים, אבל אסור להגיע למצב שבו סקטור מסוים לוקח את החוק לידיים. היום זה גור, מחר זה חבר העמים ואחרי זה וותיקי העיר. אנחנו דמוקרטיה, יש להם נציגות במועצה יש להם גוף פוליטי".

באשר להאשמות הרב ביאליסטוצקי אמר "עובדתית, היום, יש לנו מחסור חמור בתשתיות" לשאלת המראיין האם יפריע לו לו 5,000 חסידי גור יבואו להתגורר בערד, אמר "ברמה העקרונית, כן. אני חושב שבסוף צריך להיות סוג של שיויון בין הערים. בערד יש כיום 20 אחוז חרדים, אם היא תגיע ל-40 אחוז, היא תקרוס" התריע בן חמו, לדבריו "היא כלכלית לא תוכל להתקיים. ע"פ הנתונים אני רואה את ההנחות בארנונה. מבחן ההכנסה מדבר על כמות נפשות במשפחה והכנסה. יש לי סדר גדול של 2 מיליון שקל הנחות בארנונה" לשאלת המראיין כמה אחוזים מתוך שני המיליון המודברים משוייכים לחסידי גור אך ראש העיר נמנע מלומר. כאשר נשאל האם הוא יודע כמה חסידי גור עובדים ענה 'לי אין את התשובה'"

"עובדתית, היום, יש לנו בעיה של תשתיות בעיר", שב ואמר. באשר לטענות שרק את צעדי החרדים הוא מצר, ענה בן חמו "אני הראשון שאמר בזמנו כשמשוחררי חולות שוחררו, 'לערד הם לא יכולים להגיע'. נכוונו פעם אחת ועד שהמדינה הסדירה את חוק 'גדרה חדרה' כמעט קרסה העיר. התאוששנו מזה. כך לטעון שאני פועל רק כנגד סקטור מסויים, זה לא נכון" אמר.

האזינו:



15 תגובות

מיין תגובות
  1. 15

    דל גאה!
    למה מה יש בערד? רק חולות וגמלים ליד
    חצי מהבתים שם למכירה
    באים חרדים ומחיים את המקום
    וראש העיר הכלומניק הזה שאין לו שום הישגים להציג בפני הציבור בעיר
    מסיח את דעתם באמצעות הסתה נגד חרדים, ממש כמו שנוהגים במדינות
    הערביות להשתיק את ההמונים, וכמו שנהגו ברוסיה "הכה ביהודים והצל את רוסיה"
    אם ראש העיר לא היה כזה חדל אישים, אדרבה היה עוזר לחרדים להתבסס עם מקומות תעסוקה
    הולמים ומתאימים לציבור החרדי, הציבור משווע לזה

  2. 14

    חסידי גור הם חיילים !
    הם עוד יכבשו את ערד !
    אני מצדיע להם וכולם צריכים ללמוד מהם

  3. 13

    ראש עיריית ערד ילד כפות אמיתי !!! הוא נלחם בקיר אין לו שום סיכוי לנצח את חסידות גור עוד לא היה מישהו ביקום שניצח אותם .הם הביאו כעת את הבולדוזר שלהם הרב ביאלסטוצקי שהוא עוד יפרק את ראש העיר לגורמים וישליך אותו לכלא בקרוב !!!

  4. 12

    חסידי גור הם ציבור עובד ב 90 אחוזים והוא משתכר יפה, אין לי ולאף אחד מושג מאיפה ראש העיר מביא את הנתונים שחסידי גור משתכרים פחות משאר תושבי העיר, לדעתי הם מרוויחים יותר.

    1. עובדים אבל בשחור מה שמזכה אותם בהנחה בארנונה

  5. 10

    אחים של בן חמו החליפו את שם משפחתם, הוא מחליף את הזהות היהודית ואת הערכים כמו סולידריות ואהבה בתרבות הגויים של שנאה ואכזריות. סופו ושל יונה יהב מחיפה יהיה כסופם של טדי קולק וראשי הערים. בתהום הנשיה.

  6. 9

    בן חמו חסר הדעת! בני ברק, עיר של 180,000 תושבים ו% 90 ממנה חרדים. העיר מתנהלת בין היתר ע"י חסידי גור והתקציב שלה מאוזן לגמרי. אם קשה לך לנהל את ערד בלי שנאה מוטב שתתפטר!

  7. 8

    רשע מרושע שילך לעזעזל נציג של לפיד

  8. 7

    ראש עיר מפגר. למה בנאדם יורה לעצמו ברגל???

  9. 5

    הוא מוביל מהלך ממש מצויין, החילוניים יבהלו ויורידו את מחירי הדירות והוא רק מקרב את היום בו יהיו יותר מ-40% חרדים !

  10. 4

    הוא לא רוצה את הבריונות של העסקונה של גור.. והוא צודק…..
    גונבים בתי כנסת בהרבה מקומות , והעיקר שהצעירים שלהם ח"ו לא יהיו בביתם…..

  11. 3

    גור בערד ואולי בעוד מקומות מנסים להשתלט על הכל ורבים עם כל הקהילות